středa 6. srpna 2014

MLÝNKY NA KOŘENÍ PEUGEOT


Sůl nad zlato a kvalitní mlýnek na sůl stejně tak.

Jsou výrobky, u kterých poznáte jejich kvalitu ihned a pak výrobky, u kterých se musíte nejdříve spálit, někdy i opakovaně, než najdete ten pravý. A to je i můj případ.

Vedle lisu na česnek, kterých jsem vystřídala minimálně 5, než jsem našla takový, který bude nejen snadno lisovat, ale bude se i snadno čistit, ideálně vhodný do myčky,..., tak jsem ještě déle hledala i kvalitní mlýnek na koření.

Prošla jsem si klasicky průhlednými akrylovými mlýnky, které se objevily hned po sametové revoluci v každém obchodě s domácími potřebami. Ty se většinou rozpadly po pár týdnech. 


Pak jsem si koupila krásný, velký, dřevěný, stolu vévodící mlýnek ze skandinávského obchodního domu s nábytkem. Nejdřív mu upadl utahovací šroubek, tudíž jsem ho bežela reklamovat. Pak mu upadla část mechanismu - opět jsem běžela reklamovat a když stejná část upadla znovu - poprosila jsem manžela o opravu. Ta vydržela funkční asi 10 minut a pak šel mlýnek, nekompromisně, z domu. 




Další mlýnky jsem už odmítala kupovat a rozhodla se pro mořskou sůl a pepř v balení s mlýnkem. Po čase mě vyděsilo, že mlecí mechanismus je plastový a když jsem si představila, kolik plastu jsem já i rodina asi spolykala, zděšeně jsem začala hledat dál.

Zkusila jsem několik mlýnků - německé manuální i elektrické, od levnějších i dražších značek. Žádný mě neuspokojil a dnes spíše slouží na zahradě, při grilování. Obvykle se zahltil mlecí mechanismus slupkami pepře, které se na něj přilepily a tudíž mechanismus dávkoval čím dál hůř (samozřejmě se nedal rozebrat). Nebo se keramický mechanismus obrousil solí tak, že skončil jako téměř bezzubý.

Už se odmítám nechávat dál zkoušet a rozhoduji se pro jistotu. Pro značku, která poskytuje na mlecí mechanismus celoživotní záruku. Pro Peugeot.

Peugeot

Vypadá jako klasický, dřevěný mlýnek na koření. Pravděpodobně jste ho už někdy použili, aniž byste si to uvědomili. 
Možná netušíte, že se francouzská společnost Peugeot zabývá výrobou mlýnků na sůl, pepř a kávu déle, než vyrábí auta.



Mnohými jsou tyto mlýnky považovány za nejlepší mlýnky na světě. Dodávají se s doživotní zárukou, neboť se jejich díly neopotřebovávají. Klíčem k úspěchu je v šroubovice ve tvaru zubů, které vytváří tlak na koření ještě před jeho pomletím. Tímto tlakem dojde nejdříve k puknutí koření a až následnému pomletí. Samozřejmě si sami volíte, jak jemné pomletí potřebujete a to za pomoci patentovaného systému U/Select. 




Příběh značky Peugeot začíná v roce 1810, kdy bratři Peugeotové přeměněnili rodinný mlýn na mouku v ocelárnu. Začali vyrábět nářadí, hodinky a hodinkové mechanismy, stejně jako krinolíny, korzety, šicí stroje a žehličky. 

Budova mlýna Peugeot

V roce 1840 vyrobili bratři Peugeotové první mlýnek na kávu. Tento model zůstal ve výrobě až do roku 1975. V roce 1930 byl již opatřen elektromotorem. V roce 1874 následovala výroba mlýnku na pepř, jehož frézovací systém byl patentován, vše pod znakem lva. 

Patent na mlýnek

Společnost zůstala oborově v kuchyni a v 60. letech začala vyrábět pračky, rádia a i první kuchyňský robot - Peugimix. 

První kuchyňksý robot Peugimix
A tak by to asi i zůstalo, nebýt masivního nástupu automobilů na konci 19. století. Armand Peugeot byl velkým automobilovým fanouškem. Jeho bratranec Eugène nikoli. Takže společnost byla rozdělena na dvě části. Podle podmínek rozdělení, se Eugene stal majitelem společnosti Les Fils de Peugeot Frères, vyrábějící nářadí, kuchyňské přístroje a doplňky.  Naproti tomu Armand se svou automobilovou společností La Société des Automobiles Peugeot, vyrábí automobily, motorky,... 

První automobil
Syn Eugene Peugeota byl také obdivovatelem automobilismu a vyrobil svůj vlastní model, Lion Peugeot, v roce 1905. O pět let později, se společnosti znovu sloučily a tak je to dodnes.

Mlýnky Peugeot jsou tak dokonale vyrobené, že když vyzkoušíte jeden, ostatní pro Vás přestanou existovat.

I dnes vlastní firma mnoho patentů, například na mlýnek na sušené chilli papričky nebo patent na mletí vlhké mořské soli, Guérande.

Žádné komentáře:

Okomentovat