neděle 25. května 2014

SLANÁ KARAMELOVÁ ZMRZLINA


Nedávno jsem zveřejnila recept na rebelské muffiny a rozhodla se v rebelii pokračovat. Muffiny chutnají sladko-slaně a kukuřičná mouka jim dodává zvláštní, popcornovou, příchuť. Rozhodně nejsou ideální pro zapřísáhlé milovníky klasických sladkých  muffinů, ale spíš pro odvážné gurmány, kteří se nebojí překonávat tabu. 

S receptem, který Vám nyní představím, je to podobné. I když si myslím, že tenhle recept se stane návykovým. 


Tuto zmrzlinu jsem poprvé ochutnala v anglickém městě Norwich. Bylo asi 12°C a já jsem čekala, až dcera s kamarádkou dokončí svůj nájezd na místní obchodní dům s levnou módou. Takže času jsem měla tolik, že jsem si tuto delikatesu objednala hned 2x. Na jídelníčku byla sice jen jako součást denního menu, ale zřejmě to byl můj vzhled východo-evropana, nebo vrozené gentlemanské chování Britů, které přimělo servírku se mnou o vyjmutí tohoto dezertu z menu nediskutovat a prostě ho přinést. Dvakrát. A pokud by venku nepršelo a nebyla skutečná anglická zima (byl únor), možná bych neodolala a požádala ještě o třetí várku.

Byla jsem zmrzlinou tak okouzlená, že si tu sladko-slanou chuť pamatuji ještě dnes. Naprosto překonala veškerá má očekávání. Servírku jsem zahrnula takovým množstvím chvály, že jsem ji evidentně šokovala. A protože venku je už téměř léto, nestyďte se a dejte si klidně 3 porce :) Zmrzlina je skvělá v kombinaci s čokoládovým dezertem, nebo čokoládovou polevou.

Ingredience:
  • 250 g cukru krupice
  • 500 ml smetany
  • 300 ml plnotučného mléka
  • 4 vejce
  • 1 + 1/2 lžičky soli (nejlépe fleur de salt) 
Postup:

200 g cukru nasypejte do hrnce, nebo velké pánve a zahřívejte na středním plameni. Míchejte dokud nezačne tát. Když se roztaví, přestaňte míchat nechte hmotu dojít do jantarové barvy. Opatrně vlijte 300 ml smetany a duste za stálého míchání, dokud se karamel nerozpustí . Okamžitě přelijte do mísy a přidejte 1 a 1/2 lžičky mořské soli. Nechte vychladnout na pokojovou teplotu.

Zatímco směs chladne, dejte mléko, zbývající cukr a smetanu do rendlíku. Přiveďte za občasného mícháni pomalu k varu.

Ve středně velké míse lehce rozšlehejte vejce, smíchejte s polovinou směsi z rendlíku. Rozšlehanou směs pomalu vmícháte do druhé poloviny směsi v rendlíku a pomalu ohřívejte, dokud směs nezíská konzistenci pudinku. Neustále míchejte. Směs se nesmí vařit, mohla by se srazit. Nalijte pudink přes jemné síto do velké mísy (abyste pudink zbavil případných hrudek). Pokud jste se ale neulívali a šlehali poctivě, není nutné krásně hladkou směs cedit přes síto. Smíchejte s vychladlým karamelem. Vložte směs do lednice a občas zamíchejte.



Připravte si zmrzlinovač, nachlazený podle návodu výrobce. Umíchejte zmrzlinu, vložte do uzavíratelné nádoby a dejte zmrazit. Zmrzlina vydrží až jeden měsíc v mrazáku (i když se o tom dá velmi úspěšně pochybovat, protože Vás ujišťuji, že ji ihned sníte a do měsíce si recept ještě několikrát zopakujete).

Žádné komentáře:

Okomentovat